Tuesday, July 13, 2010

Puisi : c.h.e.n.t.a Kerana-Nya

Qal'ah Al-Halab, Halab, Syria

Setelah Cinta Aku Warnakan,

Seusai Cinta Aku Ungkapkan,

Aku Masih Lagi Termanggu Kebingungan,

Kerana, Tiada Warna Yang Mampu Mewarnainya,

Kerana, Tiada Kata Yang Mampu Menguraikannya,

Hanyalah Cinta Itu Mampu Di Rasa,

Pada Jiwa Yang Benar-Benar Menginginkannya,

Mengikut Landasan & Jalan Kehendak-Nya.

Andai Cinta Menuruti Syahwat,

Andai Cinta Mengingkari Iradat,

Andai Cinta Menyalahi Adat,

Sesungguhnya, Lapanglah Syurga Dari Padat,

& Penuhlah Neraka Kerana Terlalu Sendat.

Oh Tuhan, Ajarkan Aku Cinta,

Agar Mampu Aku Mengerti Erti Cinta-Mu,

& Ertikan Aku Pada Merindui-Mu,

Agar Rinduku Hanya Pada Untuk Menemui-Mu ..

-Yang Ingin Mencintai & Di Cintai-
Ibnu Abdullah, Bayt AlQudsi
AlKarak, Jordan.

No comments:

Post a Comment